SARI PESONEN

Olen Salolainen 35-vuotias aikaansaava puuhanainen. Taloudestani löytyy mieheni lisäksi kohta 17-vuotias poikamme, kaksi koiraa, kaksi kissaa ja monia akvaarioita. Toimin hankeneuvojana Ykkösakselilla, jossa vastuullani on Salon ja Lohjan keskustan kehittämishankkeet. Toimin myös vapaaehtoistyössä toiminnanjohtajana yhdistyksessäni Anna Tukesi ry:ssä, jonka tavoitteena on auttaa heikommassa asemassa olevia ihmisiä Salon talousalueella, ehkäistä köyhyyttä ja syrjäytymistä sekä kehittää alueen hyväntekeväisyysjärjestöjen ja ryhmien keskinäistä yhteistyötä.

Ihmisenä olen hyvin positiivisen elämänasenteen omaava, empatiakykyinen, idearikas, avarakatseinen, sanavalmis ihminen. Pohjakoulutukseltani olen yritysjuridiikan tradenomi, mutta opiskelen tällä hetkellä sosiaalialaa. Vapaa-aikanani toimin vapaaehtoisena järjestötöissä, harrastan luonnossa liikkumista, teen paljon erilaisia kädentaitoja, luen sekä puuhailen perheeni kanssa.

Vihreät arvot: vapaus, vastuu ja välittäminen ovat oman arvomaailmani perustana. Tarvitsemme minunkaltaisiani ihmisiä, jotka tarttuvat asioihin, esittävät luovia ratkaisuja sekä tuovat mukaan yhteishenkeä ja tekemisen iloa. Yhteistyössä on voimaa ja pienistä teoista kasvaa nopeasti suuri kokonaisuus. Mottoni onkin ”yhteistyöllä ja välittämisellä luodaan parempi huominen”

Haluan olla mukana tekemässä Salosta sellaisen elinympäristön, jossa kaikilla on hyvä elää. Kuten kaikki minut tuntevat tietävät yritän jatkuvasti omalla panoksellani saada asioihin muutosta. Tällä hetkellä köyhyyden ja syrjäytymisen ehkäiseminen, vanhusten asuinolosuhteet ja tasa-arvoisuuden luominen ovat asioita joihin tulisi kiinnittää paljon enemmän huomiota. Toivon että kehitämme yhdessä ratkaisuja, joiden avulla nostetaan ihmisiä työttömyydestä työhön, sekä luodaan työpaikkoja ja elinvoimaa Saloon. On tärkeää myös kiinnittää huomiota liikkumisen sujuvuuteen ja siihen, että elinympäristömme on viihtyisä. Tavoitteena on tehdä yhdessä teidän kanssanne Salosta yksi Suomen positiivisimmista ja vetovoimaisimmista kaupungeista!