MIRA AALTONEN

Olen Salon Seudun Vihreät ry:n puheenjohtaja, neljän lapsen äiti (9-27v.) ja kolmen lapsenlapsen isoäiti. Ammatiltani olen kirjanpitäjä, mutta nykyään arkeni täyttää omaishoidon, lasten ja lastenlasten lisäksi erilaiset vapaaehtoistyöt lasten, vammaisten ja yhdistystoiminnan parissa.

Vihreät arvot ovat minulle tärkeitä, ja niistä haluan painottaa erityisesti välittämistä. Oikeudenmukainen valtio turvaa hyvän elämän edellytykset kaikille ja kaikissa elämäntilanteissa. Jokainen meistä voi joskus olla heikko. Kaiken toiminnan tulee olla oikeudenmukaista niin paikallisesti kuin maailmanlaajuisestikin. Julkisen vallan tulee huolehtia ihmisten elämän edellytyksistä, hyvinvoinnista ja yhdenvertaisuudesta. Haluan vaikuttaa siihen, millaisen maailman jätämme lapsillemme.

Haluan tulevaisuudesta vihreämmän, vastuullisemman ja välittävämmän. Siksi haluan erityisesti ajaa niiden etuja joiden on itse vaikea tai mahdotonta saada ääntään kuuluviin – lapsien, vanhusten, vammaisten, luonnon, tulevien sukupolvien, vähemmistöjen – meidän jokaisen.

Luottamustehtävät:

Salon Seudun Vihreät ry:n hallituksen puheenjohtaja

Varsinais-Suomen vihreiden piirihallituksen varajäsen

Varsinais-Suomen vihreiden viestintätiimin puheenjohtaja

Suomen Perthes ry:n hallituksen jäsen (invalidiliiton jäsenyhdistys)

SSO:n edustajiston varajäsen