KAI SCHNEIDER

Asun vaimoni ja teini-ikäisen poikani kanssa Teijon kansallispuiston kupeessa, metsän siimeksessä.Olen 20 vuotta toiminut luonto-ohjelmapalveluiden tuottajana mm. Metsähallituksen sopimusyrittäjänä. Rock – muusikkona sekä rumpujen soiton opettajan olen toiminut jo 30 vuotta.Kukkahatun sijaan käytän kypärää kuohuvissa koskissa, myös pitkillä merimelontavaelluksilla mm. Tukholmaan ja Tallinnaan en ole kauheasti kerinnyt piipertämään.

Vihreyteni peruskivi on syvällä Suomen luonnossa. Yhdistystoiminnassa olen puheenjohtajana Salon Seudun Melamoguleissa sekä Meri-Teijon matkailuyhdistyksen hallituksessa.Luontomatkailun kehittäminen Salon alueella luo tulevaisuudessa palvelusektorille runsaasti uusia työpaikkoja.

Lasten ja nuorten asiat ovat myös lähellä sydäntäni. Työni puolesta olen tuottanut lapsille ja nuorille luontoliikuntapalveluita sekä kulttuuripalveluita ja olen huomannut , että monipuoliset harrastukset ehkäisevät syrjäytymistä.

Ympäristön kestävä kehitys sekä green tech – teknologian hyödyntäminen ovat tulevaisuuden avainsanoja myös Salossa.

Kai Schneider