ANNIKA FAGERSTRÖM

Olen 25-vuotias Salolainen nainen, ja asun mieheni ja koirani kanssa. Olen ehtinyt nuoresta iästäni huolimatta opiskella itseni lähihoitajaksi (erikoistumisalana vammaistyö), visualistiksi ja olen suorittanut myynnin ammattitutkinnon. Töitä olen tehnyt 12-vuotiaasta asti ja tällä hetkellä työskentelen myyjänä Salon Kultajousessa, karaokejuontajana ravintolassa sekä kevytyrittäjänä tehden visualistin töitä.

Töitteni ohella yritän ehtiä tehdä paljon vapaaehtoistöitä: Kuulun Salon seudun eläinsuojeluyhdistykseen ja tuen erinäisten eläin-rescueyhdistysten toimintaa. Kun aikaa riittää itselleni, teen pitkiä kävelylenkkejä koirani kanssa, lähden luontoon ja annan aikaa itselleni. Parhaimmillani yritän aina kerran vuodessa lähteä reissuun uuteen maahan, tutustuen uusiin ihmisiin ja kulttuureihin!

Sydämeni kuuluu niille, joiden ääntä emme voi aina kuulla: Eläimet, luonto, vanhukset, kehitysvammaiset. Niitä, joilta on helppo ottaa, jotka eivät pysty puolustamaan itseään. Niitä, joita kuitenkin tarvitsemme elämässämme elämän ymmärtämiseen, oppimiseen ja arvostamiseen. Niitä, jotka antavat enemmän kuin saavat.

Valitettava tosiasia on se, että yhteiskuntamme pyörii rahan ja ahneuden ympärillä. Jos tähän ajatusmaailmaan saataisiin edes ripaus empatiaa ja ymmärrystä, uskon että edessäpäin tulevaisuudessa voisi maailmamme näyttää kirkkaammalta, vihreältä.

”Tahtoisin toteuttaa suuria ja jaloja asioita, mutta ensisijainen velvollisuuteni on toteuttaa pieniä asioita ikään kuin ne olisivat suuria ja jaloja.”

— Helen Keller