13262410_863345760436599_93881961_o

Outi Ylönen, Mira Aaltonen ja Janne Aaltonen edustivat Salon Seudun Vihreitä puoluekokouksessa Lahden Sibeliustalolla 21.-22.5.2016. Kokouksessa hyväksyttiin puolueen uusi strategia. Kaikki Salolaiset osallistuivat myös Sote- ja maakuntauudistusklinikka- tilaisuuteen kokouksen oheisohjelmistossa. Valtava hallinnon ja toimintatapojen uudistus etenee ja myös kuntien toimintakenttä tulee muuttumaan merkittävällä tavalla. Muutos koskettaa satojen tuhansien ihmisen työtä ja kaikkien kansalaisten palveluja. Muutokset koskevat myös sosiaali- ja terveydenhuollon rahoitusta, ohjausta ja verotusta. Lausunnot lakiesityksistä annetaan kesälomien jälkeen. Kysymyksiin vastasivat eduskuntaryhmän puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto, parlamentaarisen sote-seurantaryhmän jäsenTouko Aalto, parlamentaarisen aluehallintotyöryhmän jäsen Heli Järvinen sekä eduskuntaryhmän kunta-asioista vastaava poliittinen sihteeri Timo Juurikkala, joka myös juonsi tilaisuuden.